Monday, January 11, 2010

Serangan Gereja di Seremban 2

SEREMBAN: Pemasangan kamera tertutup (CCTV) di sekitar bandar ini akan dipertingkatkan di tempat-tempat sensitif terutama selepas berlakunya perbuatan sabotaj terhadap gereja Sidang Injil Borneo (SIB) di Seremban 2 hari ini.

Menteri Besar, Datuk Seri Mohamad Hasan berkata, setakat ini bandar Seremban sudah mempunyai 21 kamera CCTV dan banyak lagi akan dipasang dalam fasa kedua tidak lama lagi.

"Kita akan pasang di tempat-tempat strategik. Pada hari siang ia akan dipantau oleh Majlis Perbandaran Seremban dan waktu malam ia akan diserahkan kepada polis," katanya kepada pemberita selepas melawat gereja berkenaan di kawasan Lake View Square.

Ketua Polis Negeri Sembilan, Datuk Osman Salleh pula berkata, perbuatan sabotaj itu menunjukkan ia bukan mahu membakar gereja tersebut tetapi lebih bertujuan untuk provokasi. - BERNAMA
----------
 
Umno Paroi Jaya mengutuk keras tindakan individu yang melakukan serangan atau apa sahaja bentuk keganasan terhadap rumah ibadat tidak kira samada Kristian dan sebagainya. Konsep hidup bermasyarakat seharusnya menjadi tunjang kerharmonian yang mana telah termaktub dalam perlembagaan bilamana Agama agama lain boleh diamalkan asalkan ia tidak menganggu gugat kesejahteraan Agama islam.
 
Cuma yang perlu diperhalusi apakah motif dan tujuan sebenarnya pihak The Herald Weekly mahu menggunakan perkataan Allah dalam majalah mingguan mereka. Adakah dengan penggunaan perkataan Tuhan tidak memadai. Ini dari satu sudut lain pula boleh dilihat sebagai provokasi kepada umat Islam di Malaysia ini sedangkan mereka sudah semestinya memahami tentang sensitiviti beragama. Mereka sebolehnya mencari kelemahan undang undang dalam memastikan tujuan mereka terlaksana. Jika semua isu boleh diselesaikan di mahkamah sudah semestinya Palestin dan Gaza telah lama aman.
 
Mereka menyedari hakikat ini tetapi mungkin ada tujuan lain yang kita harus berhati hati supaya tidak terpedaya dengan muslihat mereka samada dalam jangka waktu terdekat mahu pun njang masa panjang. Umno Paroi Jaya menolak sekeras kerasnya penggunaan kalimah suci ini oleh pihak bukan Islam tetapi juga menolak bentuk kekerasan yang digunakan walau pun kita teramat sedar yang kita tidak akan mampu mengawal sensitiviti manusia hanya dengan undang undang justeru itu ramai yang akan bertindak melangkaui batasan.
 
 

Comments:
Assalamualaikum Tuan/Puan,

Blog 10 SI BUDAK HITAM diwujudkan atas dasar sayangkan KERAJAAN BARISAN NASIONAL amnya dan KERAJAAN UMNO khususnya, terutamanya di NEGERI TERCINTA INI, PERAK DARUL RIDZUAN. Kami juga dalam usaha untuk menggabungkan kesemua bloggers di Perak ini selari dengan saranan Menteri Besar Perak untuk melihat semua Bloggers bersatu dalam menyebarkan maklumat dan fakta yang sebenarnya.

Atas dasar perjuangan untuk menepis segala tohmahan dan memayungi serangan Pakatan Rakyat,10 SI BUDAK HITAM yakin dengan satupadu dan bantu-membantu antara semua bloggers UMNO di Malaysia ini agar dapat sama-sama kita bersepakat dalam memberikan informasi berkaitan politik Perak ini.

Dalam kita bersama-sama menongkah arus dan memperjuangkan setiap idea dan pendekatan ke arah kemakmuran dan keamanan sejagat,kami mohon jasa baik tuan/puan untuk letakkan blog kami,

http://10sibudakhitam.blogspot.com/

dalam blog list tuan/puan.Blog tuan/puan juga telah kami masukkan dalam list kami agar kita dapat sama-sama berkongsi informasi dalam memartabatkan agama dan bangsa tercinta.

Menjadi FOLLOWERS di Blog 10SBH di http://10sibudakhitam.blogspot.com, kami dahului dengan ucapan terima kasih.

Salam ukhwah dari 10 Si Budak Hitam..Assalamualaikum.
 
Post a Comment



<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?