Sunday, April 27, 2008

Jawatankuasa Umno Taman Paroi Jaya


Pengerusi Tetap :Tn Hj Abdul Khalid B Hj Muhammad
Timbalan Pengerusi Tetap :tiada
Ketua Cawangan:En Shahrul Ekhsan B Hj Osman
Timb Ketua Cawangan:En Abd Rashid B Jamaluddin
Ketua Pemuda :En Shahrul Nuwi B Hj Osman
Ketua Wanita :Pn Hjh Zaiton Hj Mohd Ishah
Ketua Puteri :Pn Yuliza Hadzri
Setiausaha :En. Mohd Nizam B Mohd Hisa
Bendahari :En Anuar B Mat Najri
Ketua Penerangan :En Junazree Junid
Ahli-ahli Jawatankuasa:
En Mohd Rafli B Baharuddin
En Syed Naquib B Syed Mohamaed
Pn Soraiyah Bt Gharib Khan
En Abd Aziz B Hj Ismail
Cik Shaidatul Zahirim Bt Hj Osman
En Sharain B Hj Sharif
Cik Siti Alina Bt Mohd Shapaai
Pemeriksa Kira-kira :En Shahril Suzli Sham
UMNO Paroi Jaya
Jawatankuasa Pemuda Taman Paroi Jaya
K Pemuda:En Azrul Ryne B Ayub
Setiausaha:En Affendy Ariffin
AJK
En Syukri Kassim
En Norhalim Mohd Nor
En Syahril
En Junazree
En Elmeizal
Jawatankuasa Wanita Taman Paroi Jaya
Jawatankuasa Puteri Taman Paroi Jaya

Comments:
ini bila punya senarai ni? ke ini senarai cadangan?
 
Senarai rakit ke nih
 
Bila masa pulak Puan Yuliza HAdzri jadi ketua wanita paroi jaya?? Kan dia ahli puteri paroi jaya indah....
 
Woi shahrul, bila masa lak ahli puteri (yuliza hadzri) bleh jadi ketua wanita & ahli wanita (siti alina) bleh jadi ketua puteri, law mana kau pakai nih?! Pn. Zaiton tu ketua wanita yang sah, kau dah tak sabar2 nak pancung dia ke? Camna kau bleh jadi Ketua Cawangan hah?! Ahli cawangan pun tunggang terbalik, poning budak nih! kesian... kesian
 
ni la.. akibatnya.. apabila.. ada ketua yg gila kuasa.... sampaikan organisasi sendiri pun terlupa dan x terjaga.... mmg contoh pemimpin yg x boleh di harap.... perasan je la kao... x layak langsung jd ketua.
 
salam...tksh atas cemuhan dan kejian kerana hanya orang yang tahu batas dan adab susila x akan terikut cara biadap melontar pandangan yang tak berfakta...sama mcm orang2 muda yang taksub pada parti pembangkang tanpa memikirkan sebaik2nya pro dan kontra dalam aspek kehidupan yang sementara ini dipinjam ALLAH YANG MAHA ESA... cuma saya terpanggil bagi membuat sedikit penjelasan supaya tidak orang lain keliru dengan tuduhan dari orang2 yang menghantar komen. Dimana puan yuliza ingin menabur bakti kepada umno bukanlah persoalan utama...malahan saya menghormati serta menyanjung tinggi semangat juang puan bagi turut sama menyumbang bagi memperkasakan parti, cuma apabila seseorang bercakap@menuduh tanpa mengetahui apa yang diperkatakan...cuma menampakkan kejahilan diri sendiri. bukan law saya seperti yang dilemparkan oleh "orang yang bijaksana" tp menurut PERLEMBAGAAN UMNO,sesiapa yang dipilih secara sah pada pemilihan terdahulu(2004) akan tetap sah sebagai jawatan yang dipilih sehingga pemilihan akan datang (julai 2008)...dan tiada pula surat perletakan jawatan yang saya terima dari beliau...spt dalam kes puan yuliza, kalau dirujuk dlm senarai keahlian terkini( sehingga dis 2007)beliau masih sah sebagai ahli di cawangan UMNO taman paroi jaya. X tahulah "orang bijaksana" lebih arif tentang kedudukan cawangan ahli2 saya kerana saya yakin dan percaya "orang bijaksana" bukannya datang dari UMNO cawangan saya, kerana yang saya tahu..ahli2 cawangan saya beradap orangnya bila mengutarakan pandangan bukan seperti cara "orang bijaksana". istilah pancung tak pernah ada dalam kamus perjuangan ahli2 saya sepanjang pengetahuan...mungkin amalan kebiasaan dari cawangan "orang bijaksana"...mungkin..bukan tuduhan kerana saya tiada masa nak melayan hal yang remeh temeh seperti komen " orang bijaksana". kepada puan yuliza....terima kasih banyak atas jasa dan sumbangan puan selama ini kepada cawangan kami jika benar seperti yang didakwa oleh "orang bijaksana"...teruskan perjuangan bersama parti UMNO yang telah lama memartabatkan nasib dan halatuju anak bangsa kerana cabaran yang bakal mendatang agak lebih hebat lagi. salam perjuangan serta doa kejayaan pada puan yuliza,tidak kira dimana sekalipun ingin menabur bakti dan jasa. terima kasih sekali lagi.....salam.

P/S : tentang jawatan ketua....serahkan sahaja kepada ahli cawangan saya serta ketentuan ILAHI. Yakin dan percayalah segala yang berlaku dalam hidup ini adalah ketentuan ALLAH S.W.T. bukan kehendak kita semua.
Maafkan saya jika ada salah dan terkasar bahasa ...cuma rasanya penjelasan harus rasanya di utara....supaya tidak berpanjangan berburuk sangka sesama manusia...kerana fitnah dan tuduhan adalah umpama memakan daging sesama saudara.
 
Aku hangin betul la dgn org yang mempertikaikan cawangan org lain nie....Woi.!!! Ekau poie la chek cawangan kau tu dulu..!! Ekau pun bolom tontu boleh mengundi dlm cawangan kau tu, tau tak!!! Bangang!!! Mulut celupar, makan kuek!!! Dah BOSAR, bangang melantun lantun!!!!Ekau nie berlagak mcm handa bona, tapi bangang gak lah... Yang kau tak puas hati sgt ngan KC aku nie apahal??? Apa masalah kau nie haaa... Kok nak jadi Raja Lawak, apply la kat Astro!!!
 
baik punya bahasa yg digunakan oleh ahli.

selamat bersidang & jangan bunuh kawan dari belakang.
 
ps sapa yang keluar dan sign minit puteri 2,
 
Jalankan amanah. Sekarang mungkin selamat tapi nanti2?...

Ni pertubuhan keluarga ke?

Ahli mana yang kau import? Mane ahli Taman Paroi Jaya? Jangan jadi kacang lupakan kulit. Semua nak kau pancong...
 
Keh3... Memalukan Melayu. Mesy tkde doa, lagu UMNO. Pakaian ikut suka je.

Setiausaha wanita tu pakai letak je ke? Tergagap2 baca laporan.

Bendahari apa tu? Tak tau kira? Ketua tak semak dulu ke?

Lantak la sharul. jangan ingat kau selesa sampai bile2. Kalau kau tak amanah, tak jujur, tak lamo do.

Paroi jaya kan ramai yang berkaliber, kenapa tak gunakan? Buek elok2. Kau nak bolot semua ko?

Ketua Wanita tu betul ke ikhlas? Pengerusi tetap pun takleh beri pndangan???

Habisla paroi jaya dibeli.

Se beritahu yo. Mintak2 kau sedar.
 
Salam. Saya juga rasa terpanggil untuk memberi komentar memandangkan KCTPJ memberi pandangan yang penuh sopan santun dan budi pekerti (Walhal kalau dilihat keperibadiannya tidaklah sehebat itu dan orangnya juga bukanlah dari kalangan orang-orang yang hebat dan layak digelar sebagai 'PEMIMPIN'. Sebenarnya saya cuma ingin bertanya "Apakah motif dan tujuan anda bertanding sebagai KETUA PEMUDA BAHAGIAN? Apakah pembaharuan yang boleh dibawa oleh anda? Selama ini saya perhatikan anda beriya-iya jawatan tersebut. Adakah untuk menjadi kaya-raya???? Aapkah sumbangan anda selama ini kepada rakyat umumnya? Kalau kita hendak berbakti secara ikhlas, jawatan itu tidak penting. Disebabkan tamakkan jawatan, semangat setiakawan pun hilang. Kawan jadi lawan, kita punya pengikut yang ramai tetapi semuanya biawak hidup... Untuk apa agaknya???? Yang membuat kerja setiausaha pun KP Cwgn lain... Apa cwgn TPJ orangnya tak tahu bekerja ke? Itulah bahananya bila semua AJK adik beradik dan kononya sahabat handai. Mereka pun tak pasti apa fungsi mereka di situ. Terpanggil juga untuk saya bertanya kepada KCTPJ, apakah program yang telah dijalankan bagi anli2 UMNO TPJ? Anda telah diberi peluang untuk berkhidmat tetapi gagal... Apakah Pemuda UMNO Bahagian akan mengalami nasib yang sama seperti Cawangan anda jika andalah penerajunya? Saya juga ingin menyatakan bahawa Ketua2 Pemuda Bahagian sebelum ini pun tidak membawa apa2 pembaharuan. Janganlah kita tambah seorang lagi yang serupa dengannya....

Saya ingin tambahkan sedikit untuk renungan KCTPJ dan kuncu2nya :

TANDA AL-QURAN MELAKNAT MANUSIA:
1. DI DEPAN ORANG KITA DISANJUNG TETAPI BELAKANG ORANG KITA DIHINA DAN DIKUTUK.
2. REZEKI TAK PERNAH CUKUP.
3. REMAH TANGGA TIDAK TENANG.
4. SEMUA ORANG KITA ANGGAP MUSUH.

Jangan jadi seperti orang munafik yang suka "BALING BATU SEMBUNYI TANGAN" Sekian.......
 
HIDUP JEBAT.....

BAHASA YANG INDAH MELAMBANGKAN TAHAP PENDIDIKAN YANG TINGGI... BUDI PEKERTI YANG MULIA... SEMOGA APA YANG ANDA LAKUKAN BERLANDASKAN AL-QURAN DAN TATA SUSILA ADAP ORANG MELAYU....
 
alahai.. geng² lepak kodai nuar ni tak poi mano doh... den tau bona caro diorang berburak.. dulu ado yo den campur kojap.. tgk kepala mcm ampeh je sekor² baik den toksah campur sapo² kah kah kah.. ekceli pandangan den raso si Shahrul aka TOM ni takdo la buruk bona doh.. cumo kuncu² yg juga merupakan bekas² taiko (la konon) paroi jaya tu yg yoyo-O bebona.. raso dah bosa bona.. pala bana boto..
Tp den nak nasihat kan ekau la TOM, sesambil lepak kono teh kat stadium tu elok hati² la nak ngutuk or ngumpek sesapo.. musuh ni tak kiro sapo doh.. dulu den kawan ko, sekrg den pandang ko kocik je.. dulu den pakai RX-Z yo, ekau Iswara.. sekrg den dah yo pakai 5 series, ekau masih yo lai Iswara kah kah kah.. tak rugi den tak terus campur ko maghin.. kah kah kah.. Kalo tak dah tontu den hadap karipap nuar tetiap potang sambil jadi tukang donga ko ngumpek kah kah kah mcm si cikong, shah, dijal, azrul, along gig dan lain lain lagi.. kah kah kah..
Ubah la TOM kot reraso nak poi jauh.. Anggapan den raso ekau ni naik pun dok pakai tiket abang ekau maghin kah kah kah.. betui kan? kah kah
Buek rakan² TOM yang lain seperti, cikong dan rakan² bancuh karipap, nasihat den, rajin² lah kumpul balik kengkawan lamo paroijaya tu dan jgn kedokut bona nak tegur² tanpa ikut paras umur.. Azrul Ryne? hurmm raso tak jauh mano umah eh samo den.. apo pasal plak den batang idung dio pun tak ponah nampak? kah kah kah org camni pun dapek yo listed dalam senarai.. kah kah.. agak² eh tah brp hinggit la dia suh bebudak ni balik tang kelumpo vote dio naik ketua pemudo maghin.. kah kah kah.. xpola.. kasi chance diorang raso plak.. den raso dah maghin.. lalast hanya janji tinggal janji je.. kah kah kah.. sebolum naik kemain sungguh cakap nak bagi pojek itu ini.. lopeh naik, harammm... kah kah kah useless.. apo den nampak, yg tinggal dok blkg TOM ni camtu yoo sampai sekrg ni haa.. hapah takdo..
Buek Pian Gomok lagak Remiser berjaya den nak syorkan ket ko try ni haa http://www.suamiperkasa.com <-- Baekkk Punya kah kah kah..

calo bette..~ salamX
 
Sabarlah KCTPJ...at the end of the day you just cannot satisfy everyone!
 
Yo boto tu...org pakai 5 siri ko, Tiga suku siri ko...no hal la...org lain pakai jauh lobih bagus tapi tak do lak seriak mangkuk nih! Tak lamo nanti Allah tarik la rozoki eh...AMIN!!Yang gomok ko, yang mulut cam lidah biawak ko...kenyataan asyik menghentam keromo jer nih langsung tak membina bangsa...jadi jgn la nak perasan bagus...sepatutnya org melayu bangga melihat kejayaan kawan bukannya tikam dari belakang...umpama tikam KPTPJ dari belakang tapi tup tup mintak tolong itu dan mintak tolong ini...mcm kuih talam! Tak malu!! Tok sah layan sangat...lagi hipokrit org org sebegini...kepada KPTPJ - bila berbakti pada rakyat - tengoklah dulu latar belakang org tersebut ...buatlah yang terbaik pada fikiran saudara kerana impaknya kepada bangsa Melayu kita sendiri...
 
Saya turut merasa bangga dengan penjelasan yang diberikan saudara pada 2 Mei - kelihatan memang mcm anak jantan dan professional! Pemimpin sebeginilah yang saya cari...sememangnya benda yang kecil org tak berakal aja yang nak gempak umpama melepaskan 2 tonyok dalam lubuk! Tahniah dan syabas KP Sbn kerana membuat penjelasan yang terperinci...kepada anonymous bertarikh April 28 kesemuanya, BOLEH BELAH LA...asyik ulang citer lama - bosan aaaaa bosannnnn...BASI aaaa..
 
Post a Comment

Links to this post:

Create a Link



<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?