Saturday, April 25, 2009

8 negeri ketua baru-Perhubungan Umno Negeri

KUALA LUMPUR: Selepas hampir sebulan Perhimpunan Agung Umno berlalu, Datuk Seri Najib Razak, yang mengambil alih presiden parti, semalam mengumumkan barisan baru kepemimpinan parti dengan mengekalkan lima pengerusi perhubungan negeri selain melantik pemimpin yang tewas pada pemilihan Mac lalu, menganggotai Majlis Tertinggi (MT).

Presiden Umno turut mengumumkan pelantikan tambahan sembilan anggota MT, termasuk Datuk Seri Dr Rais Yatim, Datuk Seri Mohamed Nazri Aziz, Datuk Jamil Khir Baharom dan Raja Nong Chik Raja Zainal Abidin.

Turut dilantik, Datuk Abdul Aziz Sheikh Fadzir, Datuk Seri Mohd Ali Rustam, Tan Sri Rafidah Aziz, Datuk Seri Abdul Ghani Othman dan Datuk Seri Shahidan Kassim.

Rais dan Rafidah tewas dalam saingan merebut jawatan naib presiden dan Ketua Pergerakan Wanita, tetapi diberikan peluang Najib untuk menyumbang khidmat kepada parti.
------------
 
Diharapkan dengan perlantikkan baru dan lama bagi Pengerusi dan timbalan bagi perhubungan Umno negeri negeri keupayaan dan kecermelangan Umno dapat dipertingkatkan lagi kesuatu tahap yang lebih baik.
 
Juga diharapkan dengan perlantikkan ini suara suara dari akar umbi dan maklum balas positif dapat disalurkan dengan lebih berkesan. Kami mengucapkan tahniah dan syabas kepada Dato Seri Mohd Hj Hasan kerana berjaya mengekalkan jawatan Pengerusi dan Dato Shaziman Abu Mansor sebagai timbalan.
 

Comments: Post a Comment



<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?