Monday, November 10, 2008

Kerusi Terbang Di Seremban
















SEREMBAN: Mesyuarat peringkat bahagian yang dijadual berakhir semalam 'tercemar' apabila Persidangan Perwakilan Umno Seremban terpaksa ditangguhkan ekoran pergaduhan sehingga menyebabkan dua perwakilan cedera ringan.

Persidangan tersebut akan diadakan minggu depan, kata Setiauasaha Agung Umno Datuk Seri Tengku Adnan Tengku Mansor.

Kata beliau, Ibu Pejabat Umno akan menghantar pasukan khas untuk mengendalikan persidangan bahagian itu.



Seharusnya kebebasan bersuara tidak harus disekat di dalam Umno dan sepatutnya Jawatankuasa dibubarkan terlebih dahulu sebelum mesyuarat jika ada pemilihan atau pun pertandingan dalam menjamin keharmonian dan demokrasi dapat berjalan.


Mekanisme khusus dalam perjalanan mesyuarat bahagian sepatutnya sudah disediakan bagi mengelakkan kejadian yang tidak dingini berlaku dan juga proses pemilihan yang adil dapat berlaku. Jika penganjur atau pun jawatankuasa yang sedia ada menjadi penganjur sudah semestinya ia akan menimbulkan pertikaian kerana jika mereka mendapat kepercayaan majoriti sudah pasti tidak akan ada pemilihan atau pun pertandingan.

Tambahan pula Ketua Bahagian Seremban telah didapati bersalah oleh Lembaga Disiplin Umno kerana kesalahan mensabotaj parti dalam pilihanraya yang lalu sudah semestinya menimbulkan lagi keraguan di kalangan ahli ahli Umno yang mahukan perubahan dan pembaharuan di dalam Umno. Jika sudah hampir 20 tahun orang yang sama menerajui Bahagian Seremban ini juga suatu perkembangan yang kurang sihat kerana seharusnya sudah ada pemimpin pelapis dalam mewarnai politik Seremban dan tanahair.

Insiden yang sepatutnya tidak berlaku dan Majlis Tertinggi perlu memandang serius kehendak akar Umbi dan perwakilan dalam pemilihan jika kita sayangkan Umno. Siasatan yang adil dan telus harus dilakukan dalam menjamin proses demokrasi dan yang penting suasana pemilihan berlaku dengan harmoni dan saksama.

Comments:
bro,

saya tengok dalam gambar di atas, tak nampak pun kerusi terbang? hehehe
 
si botak memang nak unno seremban kacau bilau.....semase pilihan raya die sabotaj umtuk kalah kan bn(umno)..... kali ni die sengaje menidak kan hak 9 cawangan utk jadi perwakilan ,,kenape ye...memang die sengaje nak memecah belahkan umno....botak ni x layak utk jadi pemimpin...
 
biar umno seremban hancur...janji si botak dan kuncu2 die berfkuase....power la botak....ramai orang2 die pun dah botak kan kepale...sayang bos...bostak yang bosroiiiii
 
aritu pi mekah p carik toyol ke...hahahhaahahahahhahhhahahahahahahhahahahahahahahahahahhahahahaha
 
tahniah shahrul ekhsan...anda memang anak bapak...bapak borek anak rintik...
 
padan muka shahrul..kena tumbuk dengan orang sendiri hari tu..
 
ada ke patut seorang peguam menumbuk orang awam???mana etika anda sebagai seorang peguam wahai abdul halim bin othman...
 
syabas peguam abdul halim bin lokman atas kenyataan palsu anda dalam utusan malaysia...nampak sangat pembohong...dah tentu yang bangun tanya soalan hari tu fadhil tapi cakap kat utusan samsor...
 
kita tengok sapa yang kena..hahaha...terlepas kat dunia akhirat ada...tuan2 jangan takut...silap2 kat atas dunio dah dapek balasan eh...
 
hairan la ....aku anak lenggeng yang idup mase sahak jadi yb....sikit punye lame die jadi yb kat lenggeng ...x nampak ape pun perkembangan yang die dah buat,,,...SAMPAI BAS AWAM PUN BERTAHUN X ADE.DIE X LEH NAK BUAT PEPE .NI YANG KORANG NAK PERTAHAN KAN TU..
 
botak ni buat kacau kat seremban je la.............seremban dah kelangkabu...die lik la MELAKE....leh mengentel...
 
assalamualaikum
kerusinya tak bersayap 2 yang tak nampak terbang tu..
jika mahukan perubahan terpaksalah kita membuatnya kalau bercakap tak kemana
kita terpaksa terima jika akar umbi mahukn perubahan dan tidak mahu Dato Ishak menerajui dibahagian Seremban lagi..
sebenarnya masyarakat lebih minat untuk berita berita terbang dari mengetahui apa sebenarnya yang berlaku.
jika saluran yang betul telah diikuti segala surat, rayuan dan protes tetapi masih tidak ada maklumbalas yang positif, seharusnya ini yang lebih diutamakan, kerana harus diingat menang dalam pemilihan belum tentu dapat memenangi semula hati rakyat..
ada mata pandang ada telinga dengar
 
betul2.....
siap taruk vedio cam sampai 4.....
 
v.cam banyak2 tu leh jual kat pasar malam...angel kiri,kanan ,depan belakang,,,,,....murah2 je..rm5 satu
 
mano ado shahrul kono tumbuk - haiyo hai nak cito pun biarlah botu - ni peluto! hampeh!
 
Post a Comment

Links to this post:

Create a Link



<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?