Wednesday, July 02, 2008

Dana RM500,000 bantu usahawan PKS N Sembilan

SEREMBAN: Kerajaan negeri menyediakan dana sebanyak RM500,000 menerusi Tabung Modal Pusingan Perniagaan yang dikendalikan Jawatankuasa Pembangunan Usahawan Negeri bagi membantu usahawan perusahaan kecil dan sederhana (PKS) di negeri ini memulakan serta memperbesarkan empayar perniagaan mereka. Menteri Besar, Datuk Seri Mohamad Hasan, berkata dana itu yang diuruskan Yayasan Negeri Sembilan (YNS) memberi keutamaan kepada usahawan kecil yang memerlukan modal tambahan untuk membesarkan lagi aktiviti perniagaan yang dijalankan untuk membolehkan mereka bersaing dengan usahawan lain yang sudah berjaya. Beliau berkata, kerajaan sentiasa memberi perhatian serius terhadap nasib dan masa depan usahawan Melayu terutama di kalangan usahawan kecil yang baru hendak membina empayar perniagaan selain memberi galakan kepada lebih ramai lagi membabitkan diri dalam aktiviti berkenaan. http://www.bharian.com.my/Current_News/BH/Wednesday/EdisiWilayah/20080702081848/Article/index_html

Peluang terbuka buat para usahawan PKS yang berminat untuk mengembangkan lagi perniagaan mereka. Diharapkan dengan skim bantuan Tabung Modal pusingan ini akan dapat meringankan beban dan memudahkan proses pinjaman kepada peniaga kecil yang mungkin berhadapan berbagai kesukaran untuk mendapatkan pinjaman bank ataupun mengelakkan dari terlibat dengan ceti haram.
Cuma perlaksanaan dan pemberian pinjaman tersebut dapat dilakukan oleh mereka yang benar benar berminat untuk membantu usahawan kecil ini supaya dapat mancapai golongan sasar dan matlamat membantu golongan yang memerlukan dapat dicapai. Biarlah mereka yang benar-benar memerlukan dan layak sahaja yang menerima pinjaman ini. Pemberian skim ini seharusnya dipantau dan juga bagi mereka yang tidak layak boleh mengemukakan rayuan dan dipertimbangkan dengan sewajarnya.
Biar sedikit tetapi memberi manfaat kepada rakyat. Peranan ini mungkin boleh dimainkan oleh ketua ketua kampung dan juga pegawai pegawai khas di 11 Dun mungkin akan lebih membantu usaha murni kerajaan N Sembilan ini.

Elgadjo

Comments:
SESUAI UNTUK PINJAMAN KRISMAS
Hello semua orang, Nama saya Cik Clancy sini Dexter memecahkan TUKAR HIDUP SAYA UNTUK KELUARGA CARA MEMPUNYAI KREDIT A pinjaman yang berpatutan yang akan mengubah hidup anda selama-lamanya Tawaran Testimoni Krismas datang. Saya tinggal di Florida dan saya wanita gembira di Amerika Syarikat hari ini? Saya Broke kehidupan keluarga saya dan sebarang pinjaman yang berubah, saya akan merujuk kepada mana-mana orang yang mencari pinjaman dengan mereka memberitahu diri saya. Mereka perlu bermula hidup saya saya dan memberikan kebahagiaan kepada keluarga saya i $ 250,000.00 membantu saya dengan ini takut membuat pinjaman syarikat jujur dan Allah US dengan kredit sebagai janda dengan tiga kanak-kanak mengatakan dalam talian $ 250,000.00 adalah memerlukan satu dolar pinjaman, mereka benar-benar Tuhan kredit bereputasi Bekerja dengan sebuah syarikat, orang takut. Jika anda memerlukan kredit dan sila hubungi mereka secara langsung dan Clency Wanita mengatakan bahawa anda merujuk kepada mereka sila tidak 100% pasti untuk membayar balik pinjaman. Hubungi melalui E-mel: theresawalkerloanfirm@gmail.com
SESUAI UNTUK PINJAMAN KRISMAS
 
Post a Comment

Links to this post:

Create a Link



<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?