Thursday, June 12, 2008

Road tax: Get your rebates in 3mins

KUALA LUMPUR: It will not take more than three minutes for eligible vehicle owners to get their cash rebates of up to RM625 from 683 post offices nationwide starting Saturday.
Pos Malaysia Berhad executive director Datuk Abu Huraira Abu Yazid said those who renewed or paid their road tax between April 1 and May 31 this year were eligible to claim the rebate anytime between Saturday and March 31 next year.
Prime Minister Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi announced the road tax cash rebates to cushion the blow of
increased fuel prices he unveiled on June 4, to RM2.70 a litre for petrol and RM2.58 a litre for diesel.
Private vehicles of engine capacity of 2,000cc and below, private pickup trucks and jeeps with engine capacity of 2,500cc and below will enjoy a RM625 rebate. Owners of motorcycles of 250cc and below are eligible for a RM150 rebate.

http://thestar.com.my/news/story.asp?file=/2008/6/12/nation/20080612165003&sec=nation

Rakyat boleh mula mendapatkan rebate bagi pembaharuan cukai jalan bermula 12April dimana-mana pejabat pos diseluruh negara dan bagi yang memperbaharuinya dari 1Jun boleh mula mendapatkannya bermula 1julai.Walaupun jumlah yang diberikan tidak dapat menampung keseluruhan jumlah yang perlu dibayar tetapi rakyat perlu akur keputusan kerajaan yang tidak mampu menanggung beban subsidi yang tinggi.Mekanisme ini boleh diperbaiki dari masa ke semasa untuk memberi manfaat kepada rakyat Malaysia.
Diharap perhimpunan Umno yang bermula pada Julai ini tidak hanya membincangkan tentang calon calon yang harus dipilih tetapi juga yang mampu membawa bersama pembangunan ekonomi,sosial dan kemasyarakatan.
Di bahagian Seremban terutamanya mungkin warga warga Umno bahagian Seremban boleh mengemukakan calon calon yang berwibawa untuk menggantikan Jawatankuasa Bahagian Seremban yang sedia ada jika dirasakan mereka mempunyai calon yang lebih sesuai dan berkaliber.Bukan kita tidak menghormati ketua sperti Dato Ishak, Dato Zakaria, Dato Yusof dan lain lain anggota tetapi jika dirasakan ada calon yang lebih layak kita seharusnya tidak takut untuk menyuarakan pendapat kerana perjuangan untuk parti UMNO mesti diutamakan dan jika ditanya pada mereka pun sudah pasti mereka akan mengutamakan parti lebih dari kepentingan individu."tak begitu dato dato sekelian??"
Pemuda yang seharusnya menjadi pemangkin dibahagian Seremban juga harus digubal bagi membantu perjuangan Umno dan bukan hanya sebagai tukang angguk atau pun takut dipulas telinga.Rombakan perlu dilaksanakan bagi membantu kerajaan pimpinan Dato Seri Mohd Hasan dan juga Yab Dato seri Abdullah Ahmad Badawi.Sudah sampai masanya kebebasan bersuara digunakan demi kepentingan rakyat dan negara.

Comments:
ambillah rebate anda dipejabat post besar seri menanti pasti tidak mengecewakan hanya 3minit
 
Post a Comment



<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?