Friday, May 23, 2008

Tok Mat Cabar Buktikan Tuduhan

Negri MB challenges critics to report allegations
SEREMBAN: Mentri Besar Datuk Seri Mohamad Hasan on Friday challenged his critics to report allegations of power abuse by him to the Anti Corruption Agency.
Mohamad said he was growing tired of talk that he had been giving away contracts to his siblings and friends since being appointed Mentri Besar.

"Just to let you know, I gave each of my brothers a bungalow and a Mercedez before I was appointed Mentri Besar. Please do not insult me by saying that I deliberately gave my siblings contracts to enrich myself," he said.

Mohamad, who was Cycle and Carriage chief executive officer before being appointed Mentri Besar, said he had enough money to live a comfortable life and that he led a simple lifestyle.

"You can send auditors to check the contracts that had been given out. I do not need that kind of money. I am getting tired of all these allegations but some people have gone overboard," he said when opening the state level council of former MPs and assemblymen (Mubarak) annual general meeting here.

http://thestar.com.my/news/story.asp?file=/2008/5/23/nation/20080523145448&sec=nation

Buktikan tuduhan yang dilemparkan berasas kami selaku ahli Umno yang bertanggungjawab meminta supaya segala tuduhan berkenaan salah laku Menteri Besar N Sembilan dan keluarganya dibuktikan untuk memberi penjelasan sebenar dan ketelusan dalam pentadbiran kerajaan N Sembilan.Seperti yang terbaru oleh Ketua Umno bahagian Seremban Dato Ishak Ismail yang ingin melaporkan kepada BPR berkenaan kes perlantikkan keluarga Menteri Besar yang mempunyai kepentingan dan sebagainya buktikan tuduhan tersebut dan jikalau ada laporan yang dibuat.Ini bukan lagi zaman saya dengar ada orang kata ketelusan dan kebenaran mesti ditunjukkan kepada rakyat supaya tidak menjejaskan reputasi Umno.Sebagai seorang pemimpin mereka harus meneliti dan membuat penilaian atas sebarang laporan dan kami tidak dapat menerima pemimpin yang bertindak melulu tanpa asas yang kukuh kerana ia akan menjejaskan reputasi Umno dan menunjukkan sikap mereka yang tidak membuat homework dalam sebarang aduan.Ia juga ditakuti perkara yang sama akan dilakukan dalam memperjuangkan nasib rakyat Seremban terutamanya ini adalah kerana jika pemimpin tersebut tidak mempunyai kualiti sebagai pemimpin dia seharusnya berundur dari tampuk pemerintahan.Setiap perlaksanaan, lapuran atau apa jua yang berkaitan kepentingan umum haruslah diteliti sebelum dimaklum kepada umum supaya mengelakkan sebarang kekeliruan.Kami bukanlah bermaksud membela Dato Seri Mohd Hasan tetapi mahukan kebenaran dalam sebarang isu yang berlaku.Kami juga sering tertanya tanya dimanakah bukti yang kononnya akan diberitahu kepada umum tetapi sehingga hari ini yang selalu didengar ada orang lapurkan kepada saya, itu adalah kebiasaan kerana manakan mungkin kambing ke atau pun serigala pula yang melapurkan tetapi yang menjadi persoalan dimanakah buktinya?????
Sebagai ahli yang setia kepada parti dan terus percaya dengan matlamat perjuangan Umno kami mahukan pemimpin yang setia dan berani kepada parti juga seperti kes Tun Mahathir yang keluar dari Umno sebagai seorang pemimpin yang banyak berjasa kepada negara bukan hanya diperingkat Malaysia tetapi pemimpin yang juga dihormati dimata dunia kami tetap menghormati Tun sebagai pemimpin tetapi untuk keluar dari Umno mungkin tidak bersesuaian kerana kami percaya yang perubahan boleh dibuat dari dalam dan mampu diselesaikan diperingkat parti.Cuma mereka mereka yang setia membabi buta kepada pemimpin tertentu tanpa berani mengetengahkan kebenaran yang harus keluar dari Umno.Kalau semua keluar dari parti jadi berapa kali kita akan menubuhkan parti baru kerana masalah tetap akan timbul dan ia adalah cabaran dan asam garam dalam perjuangan cuma cara menanganinya sahaja yang perlu diperbaiki dari masa ke semasa.Jika Pak Lah tidak sesuai atau pun tidak berjaya memimpin kita mempunyai cara yang betul untuk melaksanakannya dan cara itu lebih berdiplomasi dan bertamadun.

Comments:
It is funny to note that the Seremban UMNO Chief is accusing the NS MB for awardind contracts to his siblings in view of enriching himself..

Recently I have been told with a story by a friend of mine about the Seremban UMNO Chief. This incident took place last year at Nikko Hotel Kuala Lumpur.My friend had to take a two week leave from work because the Seremban UMNO Chief persisted my friend to follow him there. My friend was not alone. He also took one of his “ballachi” along to the Hotel.

At the hotel, the Seremban UMNO Chief met with one African National (Negro). The Negro claimed that he could convert black paper into US dollars. The Negro also gave a demonstration. He took a stack of black papers from one bag (there were 3 bags altogether) and dipped them one by one into a chemical solution. To the party’s astonishment, the black papers turned into US dollars notes! My friend further said the Hotel room soon became like Tom Yam restaurant where we could see the waiter would hang the customer’s orders on a line with cloth pegs. In this case,the Negro hanged the US dollar notes waiting for them to dry.

Convinced with the Negro’s demonstration, the Seremban UMNO Chief negotiated for the price for 3 bags full with black papers with the Negro. At first, the Negro wanted RM1 million. After a lengthy discussion the Negro settled for RM 600,000. The Seremban UMNO Chief then took out a bag and took out a stack of RM 100 notes and paid the Negro RM 600,000 cash! With a broad smile, the Negro promised the Seremban UMNO Chief to come back in two days time with sufficient bottles of chemical solution to do the trick. Before he left , he left his hand phone number with the Seremban UMNO Chief.

My friend added while waiting for the Negro to turn up, he had been ordered by the Seremban UMNO Chief to sleep on the bags and never to leave the bag out of sight even for one minute. My friend said he had also to endure the Seremban UMNO Chief’s bragging on how easy he can make lots of money overnight.

However the jovial mood of the Seremban UMNO Chief changed after two days. The Negro never turns up and the hand phone number that he gave was no longer in service. After waiting for nearly a week, the Seremban UMNO Chief realized he was a stupid moron who had been cheated RM 600,000 by a Negro.

My friend said “If you don’t believe me, go ask Jalan Dusun Nyior Branch UMNO Chief. The bags full of black papers are still with him.”

I really laughed my heart’s out when I heard the story. I never realized that the Seremban UMNO Chief is such a moron. Haven’t him heard about the warnings on Black Money Scam. Perharps, he was too greedy to listen!

Especially for Seremban UMNO Chief’s die hard supporters who claimed that the UMNO Chief’s blood run through their veins. Do you all know that the blood that runs through your veins belongs to an idiot and a stupid moron. Also to a former State Exco who recently declared himself as an ally to the Seremban UMNO Chief for the coming UMNO Divisional election. Don’t you know you have picked a stupid moron as your ally?

I really pity Seremban UMNO members. You have a greedy moron as your leader! If you don’t change your leader you will be stuck under the rule of a moron.
 
we fully anticipate turnaround in Seremban Umno Division 4 this coming assembly, hopefully that current chief and their platoon could move aside to give new faces chances and the opportunity to rebuild the Seremban Umno empire
 
ha-ha-ha.Tak den sangko Ketua UMNO Bahagian Seremban ini dungu. Tak tu dio crito dio aje handal.Bilo berucap mesti kata ada org talipon dio lah,ado orang tanya diolah sumo dio bagi jawapan yang topek dan berisi.Raso ee tak pornah orang nak tanyo dio lah.Sajo dio buek crito. Orang Dungu - sapo nak tanyo dio. Kalu boto bokeh exco tu nak samo dio makno ee bokeh exco tu pun dungu yo.

Apolah ramai na orang dungu kek Bhg Seremban ni?Den setuju kato si ano Bhagian Seremban nio kono tukar Ketua ee. Tapi orang dungu ni mano ghoti nak boghi laluan. Kono lawan jugak.Kono bagi dio mesej orang Soromban dah tak nak laiee kek dio.Kalu dio jonih yang soda diri,patut ee dio dah turun jawatan dah,baik dio concentrate settlekan utang dio sobolum dio bangkrap. Ni nak yo botanding laiee.Cukup tak soda diri

Den heran yo oghang macam Ketua pemuda Tarun,Ulu Beranang,Jln dusun Nyior,Kg Ismail,Jaln Penghulu Cantik,Temiang dll yang sewaktu dongan ee tak nampak-nampak lagi ko betapo dungu Ketua UMNO Bhg Seremban ni. Buek Ketua Cawangan Blok C tu taula kita.Dio dah buto hati

Takan semua ahli UMNO bahagian Soromban nak jadi buto hati?
 
Post a Comment

Links to this post:

Create a Link



<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?