Thursday, April 03, 2008

Boikot Barangan Buatan Belanda

Seharusnya ini menjadi titik tolak dan meningkatkan kesedaran kepada semua umat Islam tentang bahaya dan ancaman fitnah(filem fitna=fitnah).Kerana musuh musuh Islam akan sentiasa mencari jalan dengan memanipulasikan apa saja sumber dan berita untuk melemahkan Islam kerana dalam filem tersebut ayat yang digunakan berkenaan jihad hanya diambil bagi memburukkan imej Islam bukan keseluruahan ayat yang menyatakan tentang mempertahankan diri atau pun mereka telah diserang terlebih dahulu.Mari lah kita bersama sama untuk melakukan apa yang termampu untuk mempertahankan imej dan maruah Agama Islam.

Senarai produk Belanda diedar di masjid dan surau
KUALA LUMPUR: Pergerakan Pemuda Umno dan Persatuan Pengguna Islam Malaysia (PPIM) akan mengedarkan senarai produk Belanda menerusi masjid-masjid dan surau-surau supaya diboikot oleh seluruh umat Islam negara ini.
Dalam satu kenyataan bersama hari ini, Pemuda Umno dan PPIM berkata mereka telah mendapat persetujuan kerajaan menerusi Menteri di Jabatan Perdana Menteri Datuk Dr Ahmad Zahid Hamidi untuk memaparkan senarai barangan Belanda itu.
"Pengedaran senarai ini dalam usaha membantah penerbitan dan penyebaran filem dokumentari "Fitna" oleh Geert Wilders yang memfitnah dan mencemar nama baik Islam serta memutarbelitkan ayatayat AlQuran sebagai menganjur keganasan," kata kenyataan itu.
Sementara itu, Majlis Permuafakatan Rakyat Terengganu (Mampat) turut menyokong tindakan memboikot barangan Belanda yang menurutnya, jelas cuba mengaitkan Islam dengan keganasan.
"Bagi Mampat, perbuatan itu disengajakan bagi mengelirukan mereka yang tidak mengenali Islam dan menakut-nakutkan golongan bukan Islam mendekati Islam," kata Pengerusinya Mohamad Fauzi Abu Samah. BERNAMA

Ulama di Malaysia dan Indonesia juga telah sepakat untuk memboikot barangan dari Belanda
berita selanjutnya
http://www.bharian.com.my/Current_News/BH/Thursday/BeritaUtama/20080402231652/Article/index_html

Comments:
senarai produk belanda utk di boikot..

http://getaran-jiwa.blogspot.com/2008/04/boikot-produk-belanda-tanda-bantah.html
 
Post a Comment



<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?