Friday, March 14, 2008

Malay Dilemma

Seharusnya pilihanraya 12 menjadi titik tolak kesedaran untuk warga Melayu dan Umno khususnya yang pilihanraya bukanlah sekadar membuang undi tapi lebih dari itu juga melibatkan masa depan orang melayu.Seperti yang terjadi di Pulau Pinang melalui penghapusan DEB yang telah terbukti banyak meningkatkan taraf ekuiti orang Melayu dan juga tidak menyebabkan mana mana kaum lain menjadi lebih miskin.
Banyak faktor atau pun aspek yang perlu di ambil kira bukan banya dasar DEB tetapi juga sosio budaya, kesihatan, pendidikan dan sebagainya.
Hakikat kekalahan pada PRU12 juga mesti diambil kira oleh pimpinan Umno dengan tidak hanya menyalahkan pengundi 100% tetapi juga melakukan transformasi dalam bentuk pendekatan dan kepimpinan dalam menerajui UMNO. Ia bukanlah beerti kita harus menukarkan Presiden Umno atau pun Menteri Besar Negeri Sembilan tetapi setiap ahli Umno mestilah berusaha membantu dalam kapasiti yang maksimum dalam membangunkan Umno dan orang Melayu seterusnya membantu Presiden Umno dan kepimpinan Umno keseluruhannya.
Tiada gunanya menuding jari dan menunjukkan ketidakpuasan hati kepada pucuk pimpinan hanya kerana wakil yang disukai tidak terpilih atau pun diri sendiri tidak terpilih, fikirlah dengan lebih terbuka dan dalam skop yang lebih besar supaya pisang tidak berbuah dua kali.
Setiap ahli Umno mempunyai tanggungjawab tersendiri yang harus difahami dengan menyumbangkan buah fikiran atau pun tenaga mengikut kemampuan masing masing dan berbalik kepada matlamat dan asas perjuangan Umno.
Tidak semestinya setiap ahli Umno perlu memikirkan bagaimana nak membina KLCC atau pun stesyen ISS tetapi bersama sama mengembeling tenaga dan fikiran dalam apa juga yang dilakukan insyallah akan berjaya.
Kami di Umno Paroi Jaya tetap menyokong penuh kepimpinan Pak Lah & Tok Mat

Comments: Post a Comment

Links to this post:

Create a Link



<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?