Saturday, April 05, 2008

Umno Tukar Umno Tukar Umno tu ka Umno 2 car

Panas memang panas bila telah ramai pemimpin bersuara mengenai pucuk pimpinan dan pemilihan didalam Umno sendiri yang terbaru mengenai pertembungan Dato seri Khir toyo dan Dato Mukriz Mahathir atau Khairy dan ramai lagi.
Rata-rata pemimpin mengatakan atau lebih tepat menyalahkan Pak Lah diatas prestasi buruk Pru12 baru-baru ini tetapi pemimpin manakah yang telah mula bergerak dan memperincikan sistem atau pun strategi yang harus digunakan Umno untuk terus relevan dalam perjuangan untuk rakyat Malaysia.
Sebenarnya tiada masalah dengan sistem atau pun agenda perjuangan Umno cuma perubahan perlu dilakukan mengikut suasana dan peredaran zaman.Seperti ditahun 50an saluran maklumat dan informasi mungkin hanya melalui mulut ke mulut(bukan CPR), surat-surat dan sebagainya tetapi dengan kemajuan teknologi seharusnya maklumat dan informasi terkini mestilah sampai ke golongan sasaran dengan lebih cepat dan efektif(uncle uncle pun dah guna Ym). Jika setiap bahagian dan cawangan telah mula bergerak dalam memberi keyakinan dan membina semula kepercayaan rakyat pasti ini lebih bermanfaat berbanding menyalahkan pemimpin atau pun mungkin ahli Umno sendiri telah hilang semangat dan kepercayaan atas diri sendiri.
Tukarlah sistem apa pun atau pun pemimpin mana sekali pun tetapi kalau tidak mahu berubah ia pasti akan menyebabkan segala usaha akan jadi sia-sia.Turunlah 100 Pak Lah pun dari langit pasti ia tidak akan membawa apa apa kesan. Seharusnya orang orang Umno perlu tanamkan semangat setia kawan terlebih dan keikhlasan dalam perjuangan dahulu supaya tidak timbul isu isu yang remeh yang boleh merosakkan parti.
Tidak kiralah KJ ke KT ke MM ke yang jadi Ketua Pemuda yang mesti diutamakan ialah persediaan dalam meneruskan agenda perjuangan dan perkembangan Umno ini kerana kalau hanya pemimpin yang bertukar tetapi tiada apa apa tindak balas atau inisiatif dari para ahli pun tidak ada gunanya.
Ini kerana mereka harus sedar yang perjuangan adalah untuk semua bukan untuk individu tertentu contohnya satu cawangan hanya akan ada satu ketua cawangan satu bahagian akan hanya ada satu ketua bahagian, bukan semua ahli Umno mahu jadi ketua cawangan atau pun ketua Bahagian.Mereka hanyalah wakil yang dipilih begitu juga ke peringkat yang lebih tinggi.
Kita kena mula bergerak kehadapan dan mengikut semula sistem yang betul dan sedia ada(jangan betulkan sistem anda dan jangan pandang belakang). Kerana perjuangan untuk masa hadapan yang lebih penting kerana jangan kerana silap hari ini generasi depan akan menyalahkan kita dan terus menjadi sejarah yang tidak mungkin padam selamanya.(padamkan lampu jimatkan tenaga)

Comments:
Yes, a lot of non-malays in Malaysia are leaving this country. But what the hell, they (babiputras) don't care. They are happy that we leave.

I do agree with you of those you mentioned, our country is stepping backward, we are loosing in all aspects and yet overdue and retarded ministers are still available on shelf. The ministers think that they are the only ones capable and qualified to be there and not replaceable, otherwise the country could collapse.

Looking at Afghanistan, Iran, Iraq likes looking at this country future. The well connected babiputras are getting richer. This government is spoon feeding the babiputras at this nation expense. I am sick of this country too.

My advise is let them rot in their own stew.
 
Post a Comment



<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?